Få hjælp til de rette grundsten til e-mail marketing

Foto: Shutterstock

Når du skal udføre e-mail marketing til dine nuværende kunder og kommende potentielle kunder, så er email automations en af de absolutte grundsten. Her er der tale om automatiske flows, der bliver sendt ud til dine kunder, afhængigt af hvordan deres færden er online. Så er du sikker på, at de rette emails kommer ud på de rette tidspunkter og skaber den største effekt i forhold til din virksomheds salg og vækst. Med email automation har du mulighed for at komme helt foran konkurrenterne og være førende partner med dine kunder. 

Sådan fungerer email automation i en virksomhed 

Hvis du eksempelvis har en webshop eller ydelser som dine kunder kan købe online, så er det en rigtig god idé med email automations. Her sørger du for, at der bliver målrettet marketing til dine potentielle kunder, på præcis det rette tidspunkt, afhængigt af hvor de er hende i den rejse der opstår fra interesse til køb. Det kan eksempelvis være, at du ønsker at alle nye følgere skal have et nyhedsbrev automatisk, eller at dine kunder skal have tilsendt en særlig mail når de har kigget på et specifikt produkt, men stadig ikke har lagt det i kurven. Email automation kan selvfølgelig også være, at du sender en bekræftelse ud på et køb, der giver kunderne mulighed for merkøb der kunne være interessante for lige præcis dem. 

Email automation får dig til at blive relevant for kunden 

Når du vælger at lave email marketing med en inkludering af email automations, så får det din virksomhed til at virke nærværende og relevant. Har potentielle kunder allerede været inde og se på din virksomheds side, så kan du komme foran i køen blandt dine konkurrenter, ved at følge op på besøget og henlede til et køb der er relevant. Email automations sker automatisk, men alligevel skaber det personlighed, som anslås at være med til, at kunden vælger at købe hos dig, frem for de andre der kan tilbyde lignende produkter eller ydelser. 

Kom foran i køen blandt dine konkurrenter

Analyse og undersøgelser af både din virksomhed og eventuelt også et kig på dine konkurrenters, så har du muligheden for at tilpasse din email marketing så det giver mening for lige præcis din virksomhed, men også så du skiller dig ud blandt dine konkurrenter. Professionelle på området kan hjælpe dig med at stille de rette analyseredskaber op for dig, så du både kan se hvor du skal sætte ind, men så du også kan se effekten af de muligheder der opstår med den rette email marketing og email automation. Det er denne måde du kan finde frem til den helt rette strategi, ud fra de ydelser og tilbud du kan garantere dine potentielle kommende kunder. 

Få dine kunder til at købe hos din virksomhed igen 

En af de muligheder du har med email marketing og email automations er, at du kan hjælpe dine kunder tilbage i din webshop, til trods for at de allerede har handlet hos dig tidligere. Ved at stille særlige tilbud op, komme med gode informationer eller lede dem på vej til nye produkter der kunne være relevante for dem, så har du et forspring på forhånd. Kunderne tjekker oftere deres mail end de fysiske tilbudsreklamer og derfor er det oplagt at komme med ydelser i front.