Bliv dygtig annoncør på Google Ads

Odense24

Vil du gerne udnytte de mange annoncemuligheder, du kan udnytte med Google Ads? Måske kender du endnu ikke de mange muligheder for annoncekampagner, der findes hos Google. I denne artikel kan du derfor blive klog på, hvordan du kan annoncere på Google!

Få hjælp fra et Google Ads-bureau

Det kan være god idé at alliere sig med et Google Ads bureau, der har dyrebart kendskab til de mange forskellige annoncemuligheder, du har på Google. Et af disse steder er Google Shopping. Google Shoppings annoncer er nemlig særligt at foretrække. Hvorfor?

Jo, ved Googleannoncer skal du betale for de klik, der føres på dine annoncer. Det er derfor vigtigt, at du fanger din ønskede gruppe, for ellers kan det godt blive en dyr fornøjelse at føre annoncekampagner med Google Ads. Google Shopping-annoncer viser allerede pris og på produktet, inden vedkommende klikker ind på annonce og dirigeres videre til din hjemmeside. Derfor er det allerede her en større sandsynlighed for, at du får et hus i køb. Det er ofte en forestilling om en billigere pris, der får de klikkende til at klikke væk igen!

 

Hav annoncer på YouTube

Også YouTube hører under Google Ads. Her findes et væld af muligheder for annoncering. Du kan bl.a. nå ud til nye kunder, nå ud til tidligere kunder eller noget helt tredje! Her fungerer annoncerne typisk som små og korte videoer, der vises inden påbegyndelse af en YouTube-video. Der findes mange forskellige reklamelængder, og de særlige regler for at kunne skippe en reklame afhænger af reklamens længde. Du kan fx betale for en fem sekunders annonce, der kan skippes, eller en seks sekunders annonce, der ikke kan. Ligeledes kan du få videoannoncer, der afbryder en video.

På YouTube kan du også vælge in-display-annoncer, der viser en lille annonce på den afspilningsside, videoen bliver vist.