SEO bureau i Odense med vækst

Foto: Shutterstock

Søgemaskineoptimering er blevet et must for alle typer af forretninger i dag - i hvert fald for de virksomheder, der har ambitioner om at tiltrække kunder fra internettet.

 

 

SEO er dog ikke altid en nem disciplin, hvorfor mange virksomheder outsourcer opgaven og hyrer et webbureau. Web SEO er trådt i karakter - det odenseanske bureau oplever en stor kundetilgang og benytter interessante metoder for at sikre høje rangeringer i søgemaskinerne.

Stort fokus på SEO

Webbureauer har fokus på forskellige ting - og selvom SEO er en ydelse, der hyppigt ses hos de danske bureauer, er det stadig kun en bestemt håndfuld webbureauer, som specifikt fokuserer på netop søgemaskineoptimering.

Web SEO er et af dem. Som et professionelt SEO bureau Odense er der fokus på at skabe gode SEO-løsninger til lokale virksomheder i Odense - men også de landsdækkende. Søgemaskineoptimering er trods alt en service, der klares 100% digitalt, og derfor har Web SEO også kapaciteten til at hjælpe kunder andre steder i landet.

Dermed står bureauet til rådighed for de mange kunder, der så småt er begyndt at indse relevansen bag professionel søgemaskineoptimering.

De fleste danskere benytter Google, når de leder efter informationer - og i øvrigt når de leder efter produkter, anmeldelser og lignende. Som erhvervsdrivende er det derfor utroligt vigtigt at dukke op i Google, når interesserede brugere søger efter termer, som relaterer sig til virksomhedens ydelser eller produkter.

For ti år siden var det mest webshops og online sælgere, der fokuserede på SEO. Men i dag er det alle former for virksomheder - også dem, der har en fysisk forretning og som reelt ikke sælger noget på nettet, andet end at dele informationer om forretningen. Derfor er der også i høj grad brug for bureauer, der kan hjælpe kunderne med at opnå deres mål. Her har Web SEO vist sig at levere, hvilket der findes flere årsager til.

Bredt udvalg af ydelser

Søgemaskineoptimering er den første og primære ydelse hos Web SEO. Men selvom det store fokus ligger her, er der også andre services til rådighed. Det dækker blandt andet over PPC markedsføring, hjemmesideudvikling samt UI & UX Design. Alle sammen online ydelser: Og det er bestemt værd at bemærke, at søgemaskineoptimering indgår på én eller anden måde i samtlige services.

PPC markedsføring handler nemlig også om at hente kunder igennem søgemaskinerne. Google Ads giver virksomheder mulighed for at købe sig ind i søgeresultaterne, men det er i sig selv ikke lig med flere kunder og vækst. Annoncerne skal optimeres, og her er det relevant at hive fat i et professionelt bureau. Præcis som det er med almindelig søgemaskineoptimering. Web SEO har godt styr på denne del, og det er da også naturligt, at bureauets hjemmesideudvikling og designarbejde også klares med et delvist fokus på SEO undervejs.

Selv inden for søgemaskineoptimering er der forskellige ydelser: Virksomheder kan trods alt have forskellige behov. Nogle har måske allerede styr på den interne del, og skal således bare bruge ekstern optimering (hvilket primært dækker over linkbuilding). I andre tilfælde kan det være omvendt. Mange virksomheder har også brug for SEO artikler - et område som Web SEO også har fokus på. Alt i alt er der altså ingen begrænsninger, og det er muligvis svaret på den vækst, som bureauet har oplevet på det seneste.

Lokale og landsdækkende kunder

Mange af webbureauets kunder kommer fra lokalområdet. Det drejer sig især om virksomhedskunder, der er aktive i Odense, samt resten af Fyn. Her hjælper Web SEO med generel webudvikling og lokal SEO. Bureauet har dog også erfaring med søgemaskineoptimering fra en bredere vinkel, hvorfor kunder i resten af landet også er velkomne.

Erfaring fra egne projekter

Både ledelsen og de ansatte hos Web SEO har erfaring fra egne projekter. Og trods flere år med kunder, så var det her, at det hele startede - interesse i egne webprojekter, og adskillige forsøg med diverse metoder. Man siger ofte, at den bedste måde at skabe erfaring er ved at prøve sig frem. Det har derfor været nøglen til succes her, og selvom der går meget tid med kundearbejde, drives der stadig mange projekter ved siden af. Blandt andet opretholder Web SEO et stort netværk af sider, som kan gavne kunderne, når der eksempelvis skal laves linkbuilding.

Hvilke virksomheder har brug for SEO?

Interesserede læsere er måske nysgerrige omkring, hvilke virksomheder der typisk er kunder hos et bureau som Web SEO. For hvem har egentlig brug for SEO - og er der tale om engangskunder eller faste kunder?

SEO lader til at være en løsning, som stort set alle typer af erhvervsdrivende er interesserede i. Det har ikke altid været tilfældet, for traditionelt var det blot de online forretningsdrivende, der ville investere i det. Men i løbet af de seneste par år er mange små, lokale virksomheder også begyndt at udnytte mulighederne. Mange af Web SEOs kunder er som sagt lokale - og de leder netop efter et seriøst bureau i Odense, der kan hjælpe med opgaven.

Det er stadig online virksomheder - for eksempel webshops og store medier - der smider flest penge i søgemaskineoptimering. Det er naturligt i sig selv. Men markedet for et webbureau er større end nogensinde før, for det er i sandhed alle typer af erhvervsdrivende, der i dag forhører sig om søgemaskineoptimering. Måske skyldes det, at mange virksomheder allerede har haft kæmpe succes med deres SEO-investeringer, og at andre nu ønsker at gøre kunsten efter og prøve med samme metode.

Mange SEO-kunder ender også med at komme tilbage igen. Søgemaskineoptimering kan godt være en engangsløsning, hvor der arbejdes på den interne struktur, på indholdet og på linkbuilding i en kort periode. Men mange kunder vælger faktisk at komme tilbage efter mere, da de hurtigt oplever gode effekter og senere ønsker at optimere efter endnu flere søgeord. Derfor tilbyder mange webbureauer løbende løsninger, hvor der arbejdes månedligt på at optimere kundernes hjemmesider efter Googles gældende regler og standarder.

En branche med lyse fremtidsudsigter

SEO-branchen klarer sig allerede enormt godt, og selv et lille marked som det danske har vist sig at have plads til adskillige webbureauer. Alt tyder også på, at branchen har gode tider foran sig. Internettet bliver fortsat mere og mere etableret i de danske hjem, og flertallet bruger endda Google på et dagligt basis. Derfor er det heller ikke overraskende, at de danske erhvervsdrivende er så interesserede i at rangere højt i Google, og af den grund alene kan de danske SEO webbureauer formentligt også se frem til masser af arbejdsaktivitet fremover.