Coronavirussen er over os. For mange restauranter overalt i landet betyder regeringens tiltag, at alle gæster udebliver og forretningerne må lukke. Det er ikke alle restauranter, der har en velpolstret pengekasse.
Netop problemet med at restauranterne ikke kan få kunder, har den lokale Odense-ildsjæl Martin Bager Wulff forsøgt at gøre noget ved.
"Det var egentlig først planen, at jeg ville lancere projektet til juni, men den nuværende situation taget i betragtning, så giver det mening at gå i luften nu," fortæller Martin, der allerede har 42 restauranter og butikker på listen til projektet, som han kalder Umage by Wulff.
Projektet skulle egentlig have været en hyldest til alle de fagfolk, der gør et særligt godt job. Meningen var, at Martin ville ud og finde det bedste byens fagfolk kunne levere. "Jeg ville finde den bedste the-birkes, den bedste pizza margherita og andre lækre ting, som butikker og restauranter er stolte over," fortæller Martin om sit projekt, der pga. coronavirussen pludselig tog en drejning.
Artiklen fortsætter efter billedet
"Alt lå klart og jeg var i gang med at planlægge lanceringen, da det slog mig, at Umage by Wulff kunne bruges aktivt i denne periode til at sikre, at gode restauranter kommer igennem krisen på nogenlunde fornuftig vis." Martin fortæller desuden, at den første take-away kampagne, som han har kørt for Burger Anarchy er gået rigtig godt, og at der er solgt rigtig mange take-away-menuer.
Indtil videre arbejder Martin 100% gratis for at hjælpe forretningerne, og han kan mærke, at han gør en forskel. Der er rift om at få kampagner på projektet, som sikrer restauranterne livsvigtig omsætning. "Jeg vil bare gerne hjælpe dem gennem krisen, så medarbejderne også har et job, når vi kommer ud på den anden side," fortæller Martin om sin motivation for at knokle på.
"Det næste problem er så at finde penge til min egen husleje, men mon ikke jeg finder på et eller andet genialt," slutter Martin af.